
www.tomasmoyaphoto.com
El dia 10 de maig passat es va celebrar l’acte anual d’entrega de les subvencions de l’Estalvi Ètic de Colonya a la seu de l’ONCE de Palma.
Josep Antoni Cifre, president de Colonya, Juan José Caldés, jo mateix,responsable de Relacions Institucionals i Estalvi Ètic de Colonya, juntament amb la representant d’enguany del Comitè Ètic, Maria Salleras, de Cáritas, foren els encarregats de conduir aquest acte en el qual es vol donar visibilitat i transparència a les subvencions atorgades amb els fons de l’Estalvi Ètic i alhora continuar i reforçar la relació propera de Colonya amb les associacions i entitats que reben ajudes provinents d’aquests fons.
Destacaren a les seves intervencions l’Estalvi Ètic com a eina financera que situa en el centre de la seva atenció a la persona. La solidaritat dels clients de l’Estalvi Ètic ha fet possible que en aquests 20 anys que enguany es compleixen de la seva creació s’hagin pogut fer ajudes per valor de més de 2 milions d’euros, que han anat íntegrament a entitats i associacions sense afany de lucre de les Illes Balears que treballen en l’assistència als més desfavorits, per millorar les seves condicions de vida, combatent l’exclusió social i afavorint la protecció del nostre medi ambient.
Es va assenyalar també la disminució que ha patit els fons per a subvencions a causa del descens dels tipus d’interès, que s’ha minimitzat amb una nova aportació solidària dels clients de l’Estalvi Ètic, amb la donació que realitza Colonya Assegurances i, sobretot, amb la donació que ha fet Caixa Colonya en els finançaments formalitzats amb els dipòsits de l’Estalvi Ètic. Es va assenyalar també que l’Estalvi Ètic de Colonya no només s’ha de conèixer per les seves ajudes, sinó que és una eina financera que ofereix finançaments i altres productes financers que, a més de complir la seva funció econòmica, ajuden a mantenir els fons per poder fer ajudes.
Quant a les subvencions de l’Estalvi Ètic del 2019, es va informar que el Comitè Ètic va acordar distribuir els 160.000 euros dels fons de donacions de l’Estalvi Ètic de Colonya entre 137 entitats i associacions sense afany de lucre de les Illes Balears que treballen en l’acció social i en la preservació del nostre entorn mediambiental.
El pròxim 12 de juny se celebrarà a la seu de la Cambra de Comerç de Mallorca la presentació de la Memòria de l’Estalvi Ètic del 2018, acte en el qual es donarà detallada informació sobre les xifres i l’activitat i de l’Estalvi Ètic de Colonya durant l’any passat. Aquest acte tindrà, en aquesta ocasió, un caire més especial per la commemoració del 20è aniversari de la creació de l’Estalvi Ètic de Colonya, iniciativa que fou pionera a Espanya i de la qual, després d’aquests primers 20 anys, es pot afirmar que ha aportat una nova manera d’entendre les finances, aquesta d’acord amb la solidaritat, la cohesió social i el suport al desenvolupament sostenible de les nostres Illes.